
REKLAMAČNÝ PORIADOK
I. Identifikácia poskytovateľa služieb
1.1. Týmto Reklamačným poriadkom (ďalej aj "RP") sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou:
Obchodné meno: SP Design s.r.o.
Sídlo: Vladimíra Predmerského 2365/48, 911 05 Trenčín, Slovenská republika
Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č. 39713/R
IČO: 52935019
DIČ: 2121298696
IČ DPH: SK2121298696
Bankové spojenie: IBAN: SK52 0200 0000 0043 2148 0058
Dodávateľ je platiteľom dane z pridanej hodnoty
Tento Reklamačný poriadok (ďalej aj "RP") upravuje práva a povinnosti zmluvných strán, Dodávateľa a Objednávateľa, pri uplatňovaní a vybavovaní reklamácií služieb poskytovaných Dodávateľom. Vzťahuje sa na všetky služby ponúkané prostredníctvom webového sídla www.spdesign.sk, ako aj na služby objednané inými dohodnutými kanálmi. Práva a povinnosti vyplývajúce zo zodpovednosti Dodávateľa za vady (práva z vadného plnenia) sa riadia najmä príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení.
1.2. Kontaktné údaje Dodávateľa:
Email: info@spdesign.sk
Tel. č.: +421 915 764 377
+421 944 868 900
1.3. Adresa pre zasielanie písomností, reklamácií a odstúpení od zmluvy:
SP Design s.r.o., Vladimíra Predmerského 2365/48, 911 05 Trenčín, Slovenská republika.
Prevádzková doba
Pondelok - piatok: 9:00 - 18:00
II. Zodpovednosť za vady
2.1. Dodávateľ zodpovedá za vady služieb, ktoré boli poskytnuté v rozpore so Zmluvou, platnými právnymi predpismi, technickými normami alebo v rozpore s očakávanou odbornou starostlivosťou.
2.2. Vada služby sa považuje za chybu, ktorá znižuje alebo ruší hodnotu alebo použiteľnosť služby. Za vadu sa nepovažuje bežné opotrebenie alebo poškodenie, ktoré vzniklo nesprávnym používaním Objednávateľom, nedodržaním pokynov Dodávateľa, alebo v dôsledku zásahu tretej osoby.
2.3. V prípade, že služba bola vykonaná v rozpore s dohodou alebo právnymi predpismi, Objednávateľ má právo na bezplatné a riadne odstránenie vady.
III. Spôsob a miesto uplatnenia reklamácie
3.1. Objednávateľ je povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu po zistení vady, najneskôr však v zákonnej lehote pre zodpovednosť za vady.
3.2. Reklamáciu je možné uplatniť:
Písomne: Zaslaním reklamácie na adresu sídla Dodávateľa: SP Design s.r.o. Vladimíra Predmerského 2365/48 911 05 Trenčín, Slovenská republika.
Elektronicky: Zaslaním e-mailu na adresu info@spdesign.sk.
Osobne: Na prevádzke Dodávateľa počas prevádzkových hodín uvedených vo VOP.
3.3. Pre riadne uplatnenie reklamácie je nevyhnutné, aby reklamácia obsahovala:
- Identifikačné údaje Objednávateľa (meno a priezvisko/obchodné meno, adresa, telefónny kontakt, e-mail).
- Popis reklamovanej služby a dátum jej poskytnutia.
- Detailný a presný popis vady služby, prípadne aj fotografie alebo iné dôkazné materiály. Navrhovaný spôsob riešenia reklamácie (napr. oprava vady, zľava z ceny, odstúpenie od zmluvy). Dátum uplatnenia reklamácie.
- Podpis Objednávateľa (pri písomnej reklamácii, pri elektronickej objednávke postačuje identifikácia e-mailom).
3.4. Ak reklamácia neobsahuje všetky náležitosti, Dodávateľ vyzve Objednávateľa na jej doplnenie v primeranej lehote. Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť až dňom doručenia kompletnej reklamácie.
IV. Vybavovanie reklamácií
4.1. Dodávateľ potvrdí prijatie reklamácie Objednávateľovi bez zbytočného odkladu po jej doručení (napr. e-mailom, písomne).
4.2. Dodávateľ vybaví reklamáciu bez zbytočného odkladu, v odôvodnených prípadoch do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Táto lehota sa predlžuje o čas potrebný na doplnenie neúplnej reklamácie.
4.3. O spôsobe vybavenia reklamácie bude Objednávateľ informovaný písomne (e-mailom alebo poštou).
4.4. Ak je reklamácia oprávnená, Dodávateľ odstráni vadu v súlade s právnymi predpismi a Zmluvou. Ak nie je možné vadu odstrániť, Dodávateľ sa s Objednávateľom dohodne na inom spôsobe riešenia (napr. primeraná zľava z ceny, opätovné poskytnutie služby, odstúpenie od zmluvy).
4.5. V prípade neoprávnenej reklamácie má Dodávateľ právo na náhradu nákladov, ktoré mu v súvislosti s vybavovaním reklamácie vznikli.
V. Alternatívne riešenie sporov
5.1. V prípade, že Spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Dodávateľ vybavil jeho reklamáciu, alebo sa domnieva, že Dodávateľ porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Dodávateľa so žiadosťou o nápravu. Ak Dodávateľ na takúto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie v lehote do 30 dní od jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 Zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
5.2. Podrobnejšie informácie o alternatívnom riešení sporov sú uvedené v článku XII. Všeobecných obchodných podmienok.
VI. Záverečné ustanovenia
6.1. Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 30.06.2025 a je neoddeliteľnou súčasťou VOP Dodávateľa.
6.2. Dodávateľ si vyhradzuje právo na zmenu tohto Reklamačného poriadku. Povinnosť písomného oznámenia zmeny je splnená jeho umiestnením na Webovom sídle Dodávateľa.